Aktualności
Gminny Konkurs Biologiczno-Językowy w Publicznej Szkole Podstawowej w Pilonie
- 04-03-2024
Dnia 28 lutego 2024 r. w Publicznej Szkole Podstawowej w Pilonie odbył się Gminny Konkurs Biologiczno-Językowy. Każdą ze szkół reprezentowały trzyosobowe zespoły uczniów. Zawodnicy wykazali się znajomością budowy ludzkiego ciała i to w dodatku w języku angielskim. Walka była naprawdę wyrównana, a wyniki przedstawiają się następująco:
I miejsce:
Uczennice PSP Gronowo Górne &PSP Nowakowo
I miejsce:
Uczennice PSP Gronowo Górne &PSP Nowakowo
II miejsce:
Uczniowie PSP Węzina
III miejsce:
Uczennice PSP Pilona
Uczniowie PSP Węzina
III miejsce:
Uczennice PSP Pilona
Wszystkim uczestnikom konkursu wręczono nagrody ufundowane z budżetu gminy.
Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.
Dodatkową atrakcją dla wszystkich uczestników konkursu i ich opiekunów była prezentacja urządzenia, które od niedawna jest w zasobach szkoły w Pilonie.
To Empiriusz - nowoczesne laboratorium chemiczne oraz świat geometrii przestrzennej. Dzięki technologii VR uczeń przenosi się w inny świat - może to być powierzchnia Księżyca, słynne muzeum, tętniący życiem ocean lub wybrany układ wewnętrzny człowieka. Mając założone na głowie gogle VR, a w rękach dwa kontrolery, uczeń może się poczuć jak w prawdziwym laboratorium.
To Empiriusz - nowoczesne laboratorium chemiczne oraz świat geometrii przestrzennej. Dzięki technologii VR uczeń przenosi się w inny świat - może to być powierzchnia Księżyca, słynne muzeum, tętniący życiem ocean lub wybrany układ wewnętrzny człowieka. Mając założone na głowie gogle VR, a w rękach dwa kontrolery, uczeń może się poczuć jak w prawdziwym laboratorium.
W bezpiecznym środowisku przeprowadza eksperymenty, które byłyby trudne lub niemożliwe do wykonania w sali lekcyjnej. Na lekcjach matematyki technologia VR przenosi młodzież w świat geometrii przestrzennej. Empiriusz daje możliwość m.in. oglądania trójwymiarowych modeli brył, pozwala ich "dotknąć", rozkładać na siatki czy samodzielnie zmieniać wymiary trójwymiarowych ostrosłupów, graniastosłupów, brył obrotowych. Podobnie jest na zajęciach z biologii, gdzie uczeń poznaje od środka budowę układów narządów ludzkich z różnej perspektywy.
Dzięki pełnemu "zanurzeniu" w wirtualnej rzeczywistości, każde zjawisko i prawo naukowe zostaje szybciej zrozumiane i zapamiętane, co ma się przełożyć na lepsze wyniki edukacyjne uczniów!