Aktualności
Dobry Start 300+
- 16-07-2021
- drukuj
Szanowni Państwo,
Zakład Ubezpieczeń Społecznych od roku szkolnego 2021/2022 będzie przyznawał i wypłacał świadczenie (tzw. 300+) w ramach programu Dobry Start.
Wnioski o świadczenie będzie można składać od 1 lipca do 30 listopada br. tylko w formie elektronicznej:
- na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS,
- przez serwisy bankowości elektronicznej banków,
- na portalu Empatia.mpips.gov.pl.
ZUS wypłaci świadczenie na konto bankowe wskazane we wniosku.
W ramach programu rodzice - bez względu na dochody - mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów potrzebnych uczniom oraz pozostałego wyposażenia niezbędnego dzieciom uczącym się w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych do ukończenia 20. roku życia lub 24 lat w przypadku osób z niepełnosprawnościami.
Decyzje oraz zawiadomienia dotyczące świadczeń 300+ będą przekazywane w formie elektronicznej na PUE ZUS.
Do założenia konta PUE ZUS niezbędne będą:
W ramach programu rodzice - bez względu na dochody - mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów potrzebnych uczniom oraz pozostałego wyposażenia niezbędnego dzieciom uczącym się w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych do ukończenia 20. roku życia lub 24 lat w przypadku osób z niepełnosprawnościami.
Decyzje oraz zawiadomienia dotyczące świadczeń 300+ będą przekazywane w formie elektronicznej na PUE ZUS.
Do założenia konta PUE ZUS niezbędne będą:
- dokument tożsamości (dowód osobisty/ paszport),
- adres e-mail,
- nr telefonu komórkowego.
Konto na PUE można założyć i potwierdzić:
- samodzielnie za pomocą: podpisu osobistego na portalu login.gov.pl/kwalifikowanego podpisu elektronicznego, profilu zaufanego ePUAP, bankowości elektronicznej,
- w placówce ZUS,
- podczas e-wizyty w ZUS (link do rezerwacji: www.zus.pl/e-wizyta).
Do wysyłki wniosku 300+ niezbędne będą:
- rachunek bankowy na, który ma być przekazane świadczenie,
- dane dzieci, na które wnioskowane będzie świadczenie Dobry start,
- informacje o szkołach, do których uczęszczają dzieci,
- orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności w przypadku dzieci do 24 roku życia,
- inne dokumenty niezbędne do ustalenia prawa do świadczenia Dobry start np. oświadczenia, orzeczenia sądowe.
Więcej informacji o programie znajdą Państwo na naszej stronie pod linkiem: Dobry start 300+ oraz w materiałach wideo:
1.Animowana prezentacja - program Dobry Start (link do YouTube).
2.Program Dobry start tutorial "Wniosek rodzica" (link do YouTube).
3.Wniosek dyrektora placówki opiekuńczo-wychowawczej (link do YouTube).
Zasłużony dla Kultury Polskiej
- 05-07-2021
- drukuj
Dnia 02 lipca 2021 r. podczas uroczystego posiedzenia Zarządu Powiatu w Elblągu, w którym uczestniczył Pan Sławomir Sadowski – Wicewojewoda Warmińsko-Mazurski, zostały wręczone odznaki honorowe Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Zasłużony dla Kultury Polskiej”. Odznaka ta przyznawana jest osobom wyróżniającym się w tworzeniu, upowszechnianiu kultury w ramach działalności społecznej. Podczas uroczystości Wicewojewoda przekazał dyplom Pani Elżbiecie Mieczkowskiej, którym Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego uhonorował jej działalność kultywowania wartości i ocalenia od zapomnienia dorobku kulturowego wsi. Pani Elżbieta Mieczkowska jest Radną Gminy Elbląg oraz współzałożycielką Stowarzyszenia IWA – Integracja – Współpraca – Aktywność, działającego od 2013 roku na terenie Gminy Elbląg we Władysławowie. Pasją Pani Elżbiety Mieczkowskiej jest zgłębianie tajników życia menonitów na terenach dzisiejszych Żuław. Zarówno Wicewojewoda Warmińsko-Mazurski, jak i Starosta Elbląski podziękował wszystkim za podjęte działania związane z podtrzymywaniem lokalnych tradycji i obyczajów. Obecny na posiedzeniu Zastępca Wójta Gminy Elbląg Roman Pawłowski gratulując Pani Elżbiecie Mieczkowskiej wyraził uznanie, że swoją działalnością przyczynia się do budowania tożsamości lokalnej i upowszechniania spuścizny mennonickich mieszkańców Gminy Elbląg. Pani Elżbiecie Mieczkowskiej i wszystkim odznaczonym serdecznie gratulujemy.
Wsparcie unijne na usługi szkoleniowe i doradcze
- 30-06-2021
- drukuj
Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Elblągu zaprasza na bezpłatne webinarium: „Wsparcie unijne na usługi szkoleniowe i doradcze”. W spotkaniu udział wziąć mogą wszystkie osoby zainteresowane uzyskaniem informacji na temat możliwości otrzymania wsparcia z Funduszy Europejskich na usługi rozwojowe. Spotkanie odbędzie się 27 lipca 2021 r. w godzinach 10:00 – 11:00 na platformie on-line (uczestnik otrzyma drogą elektroniczną potwierdzenie zakwalifikowania się oraz zaproszenie do udziału w webinarium).
Bezpieczne wakacje rolników
- 30-06-2021
- drukuj
Od 01 lipca 2021 r. nowy rozkład jazdy autobusów
- 29-06-2021
- drukuj
Rozkład jazdy gminnej komunikacji od 01 lipca 2021 r. znajduje się w zakładce „Dla Mieszkańca”, „Komunikacja Gminna”, „Rozkład jazdy”.
Stowarzyszenie Zicherka promuje książkę
- 28-06-2021
- drukuj
Dnia 19 czerwca 2021 r. w Kazimierzowie odbył się letni piknik autorski zorganizowany przez Stowarzyszenie „Zicherka” promujący książkę „Dawne wsie pasłęckie i okolice Elbląga” autorstwa Lecha Słodownika. Książka została wydana pod auspicjami Stowarzyszenia „Zicherka” i współfinansowana ze środków Unii Europejskiej. Promocja książki była okazją do spotkania z autorem, odbyły się występy artystyczne, gry i zabawy dla dzieci.
Promesa dla Gminy Elbląg
- 28-06-2021
- drukuj
Wójt odebrał promesę dla Gminy Elbląg na 2,5 mln zł.
Wójt Gminy Elblag w dniu 17 czerwca 2021 r. odebrał z rąk Wojewody Warmińsko – Mazurskiego promesę w ramach Rządowego Programu Wsparcia Gmin Popegeerowskich na kwotę 2.500.000 zł .
Wójt Gminy Elbląg złożył maksymalną możliwą liczbę wniosków (3 wnioski) o uzyskanie środków Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 dla gmin z przeznaczeniem na inwestycje realizowane w miejscowościach, w których funkcjonowały zlikwidowane państwowe przedsiębiorstwa gospodarki rolnej. Pieniądze w skali kraju zostały podzielone w zależności od tego, ile PGR-ów było na terenie województwa i ile osób pracowało w nich w 1989 roku.
Gmina Elbląg uzyskała łącznie 2.500.000 zł
1.500.000 zł – na budowę mechaniczno-biologicznej oczyszczalni ścieków wraz z siecią kanalizacji sanitarnej w miejscowości Bielnik Drugi
1.000.000 zł – na budowę sieci kanalizacji sanitarnej dla miejscowości Nowy Dwór i Lisów
Niestety nie udało się uzyskać dofinansowania na budowę świetlicy wiejskiej w miejscowości Janów.
Planowane przedsięwzięcia mają na celu uregulowanie gospodarki ściekowej w obszarach, na których funkcjonowały Państwowe Gospodarstwa Rolne. Pozyskane środki zostaną wydatkowane na budowę sieci kanalizacji w układzie grawitacyjno – tłocznym.
Inwestycje te od wielu lat są bardzo oczekiwane przez mieszkańców naszej Gminy. Pozyskane środki umożliwią rozwiązanie problemu kanalizacji i wpłyną na poprawę ochrony środowiska w granicach obszaru Natura 2000, Jeziora Drużno, Kanału Elbląskiego i Zalewu Wiślanego.
Inwestycje te, będą realizowane w latach 2021 – 2022.
W całym województwie warmińsko-mazurskim dofinansowanie uzyskały 52 projekty inwestycyjne w 47 gminach. Do gmin, w których działały PGR-y, trafi prawie 47 mln. W przypadku 5 gmin zostaną dofinansowane po 2 inwestycje.
Julia Adamska - Absolwent Roku 2021
- 25-06-2021
- drukuj
Na podstawie uchwały Nr XV/109/2019 Rady Gminy Elbląg z dnia 28.11.2019 r. w sprawie przyjęcia i określenia warunków „Lokalnego programu wspierania edukacji uzdolnionych uczniów pobierających naukę w szkołach prowadzonych przez Gminę Elbląg, w roku 2021 po raz drugi w Gminie Elbląg przyznano tytuł „Absolwenta Roku” najlepszemu absolwentowi klasy VIII, którym została uczennica Publicznej Szkoły Podstawowej w Gronowie Górnym – Julia Adamska.
W dniu 25 czerwca 2021 r. Wójt Gminy Elbląg, przekazał wyróżnionej uczennicy statuetkę, list gratulacyjny i nagrodę rzeczową podczas uroczystości zakończenia roku szkolnego w Publicznej Szkole Podstawowej w Gronowie Górnym. Ponadto rodzice Absolwentki otrzymali list gratulacyjny i kwiaty.
Stypendia Wójta Gminy Elbląg
- 25-06-2021
- drukuj
Na podstawie uchwały Nr XV/109/2019 Rady Gminy Elbląg z dnia 28.11.2019 r. w sprawie przyjęcia i określenia warunków „Lokalnego programu wspierania edukacji uzdolnionych uczniów pobierających naukę w szkołach prowadzonych przez Gminę Elbląg, w 2021 roku po raz drugi w Gminie Elbląg przyznano „Stypendium Wójta Gminy Elbląg”.
Warunkiem otrzymania stypendium było uzyskanie średniej 5,5 w klasach IV-VI lub średniej 5,2 w klasach VII-VIII oraz przedłożenie przez dyrektora szkoły wykazu uczniów spełniających w/w kryteria do Wójta Gminy Elbląg.
Stypendium Wójta Gminy Elbląg za osiągnięte wyniki w nauce w roku szkolnym 2020/2021 roku otrzyma łącznie 43 uczniów, w tym:
- 7 uczniów Publicznej Szkoły Podstawowej im. Państwowej Straży Pożarnej
w Nowakowie, - 5 uczniów Publicznej Szkoły Podstawowej w Pilonie,
- 10 uczniów Publicznej szkoły Podstawowej w Węzinie,
- 21 uczniów Publicznej Szkoły Podstawowej w Gronowie Górnym.
Wszyscy uczniowie otrzymają jednorazową nagrodę pieniężną w maksymalnej wysokości określonej w uchwale Rady Gminy Elbląg, tj. 500 zł. Wypłata stypendium zostanie dokonana najpóźniej do końca roku szkolnego, tj. do 31 sierpnia 2021 r. Stypendium przyznane zostanie ze środków budżetu gminy. Łączna kwota wypłaty stypendium wyniesie maksymalnie 21 500 zł.
ŻYCZENIA NA ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO 2020-2021
- 25-06-2021
- drukuj