Wójt Gminy Elbląg na podstawie art. 28 aa ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 713 ze zmianami) do dnia 31 maja przedstawia Radzie Gminy Elbląg Raport o stanie gminy, który również jest publikowany na stronie gminy oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.
Zgodnie z art. 28aa ust. 4 w/w ustawy nad przedstawionym raportem przeprowadza się debatę na sesji Rady Gminy, podczas której podejmowana jest także uchwała rady gminy w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium wójtowi.
W myśl art. 28aa ust. 7 pkt 1, tej samej ustawy, mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie podczas sesji, składa do przewodniczącego rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób. Stosownie do art. 28aa ust. 8 w/w ustawy, zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołano sesję, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania zgłoszenia przez przewodniczącego rady. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.
Sesja Rady Gminy odbędzie się 27 maja 2021 r. o godz. 10.00.
Biorąc pod uwagę stan epidemii i priorytet bezpieczeństwa Przewodnicząca Rady Gminy Elbląg w porozumieniu z radnymi zdecydowała o odbyciu sesji Rady Gminy Elbląg w trybie zdalnym on-line. W tej wyjątkowej sytuacji dopuszcza się, że zgłoszenia do debaty z powyższymi wymogami przyjmowane będą także w wersji elektronicznej na adres sekretariat@gminaelblag.pl najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołano sesję tj. do dnia 26 maja 2021 r. Osoby zgłaszające się do debaty otrzymają stosowny link do udziału w sesji on-line.
Przewodnicząca Rady Gminy Elbląg
Barbara Bruzdewicz