Referat Spraw Obywatelskich – procedury załatwienia spraw
Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego
- 11-12-2020
- drukuj
ZGŁOSZENIE WYMELDOWANIA Z POBYTU STAŁEGO
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Gminy Elbląg
Referat Spraw Obywatelskich
pok. nr 8 (okienko)
ul. Browarna 85
Wizytę w urzędzie, w celu załatwienia sprawy należy telefonicznie umówić pod numerem telefonu: 55 234-18-84 wew.40
Godziny urzędowania:
- poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek – w godzinach 7.00 – 14.00
- środa – 8.00 -15.00
Wymagane dokumenty
1. Wypełniony i podpisany formularz "Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego" (odrębny dla każdej osoby wymeldowującej się, również dziecka.
2. Dowód osobisty.
3. W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika dodatkowo:
- pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania
- pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania
- dowód osobisty pełnomocnika lub paszport
Opłaty
1. 17,00 zł – opłata za wydanie zaświadczenia o wymeldowaniu z pobytu stałego.
2. 17,00 zł - opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa ( w przypadku, gdy osoba zgłaszająca wymeldowania z pobytu stały działa przez pełnomocnika).
Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2019 r. poz. 1397 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r.
w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. poz. 2411 z późn. zm.)
Uwagi
Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stały dokonuje się w formie pisemnej, na formularzu "Zgłoszenie pobytu stałego" lub przez EPUAP.
Do pobrania: